Akhawati :)

Akhawati :)
“Siapa yang melepaskan kesusahan seorang mukmin di dunia niscaya Allah akan melepaskan kesusahannya di akhirat. Siapa yang memudahkan orang yang kesusahan, niscaya Allah akan memudahkan (urusannya) di dunia dan di akhirat. Siapa yang menutupi (aib) seorang muslim, nescaya Allah akan menutupi (aibnya) di dunia dan di akhirat. Dan Allah selalu menolong hamba-Nya jika hamba tersebut menolong saudaranya.” (Riwayat Muslim)

Sunday, April 21, 2013

Terlalu Sukar Bagiku.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Ku nukilkan tinta dari hati seorang pendosa
Saatnya ku bersendiri
Sepi datang menemani hati
Pebagai persoalan melalui
Menjadi tanda tanya pada diri

MendekatiMu Tuhanku
Terlalu sukar bagiku
Payah.Malahan terlalu payah.
Kadang terasa diri tak lagi berdaya
Rebah.Tersungkur.
Jatuh menyembah bumi.

Langkahku rapuh.Goyah.Tak terarah.
Jelas tiada keyakinan.
Sering tersungkur dilembah silam.

Sudah berkolam air mataku
Namun hati,tetap dhoif.

Aku rindu.

Jiwaku sarat dengan rindu.
Betapa jiwa ini terbeban
Dengan rindu yang tak terluah
Hanya kerana hati yang penuh dosa.

Lompongan ini
Buat aku jadi derita
Walau hidup dikelilingi insan
Jiwaku tetap sunyi
Seakan hilang rencahnya.

Kejahilan itu terulang kembali
Deritanya aku !
Karat2 ini perlu disucikan
Kerna hadirnya,
Menghalang cintaku padaMu.

Sungguh aku letih
Mengulangi dosa semalam
Sudah terlalu banyak janji setia ku berikan
Namun tak satu ku tepati.

Dan aku masih disini.
Masih setia di takuk yang lama.

Kelam.Gelap.Hitam.

Ahh..Hibanya iman !

Sampai bila aku harus setia pada kebinasaan?


#Wallahu'alam.

2 comments:

  1. Hei, be strong. Jgn kalah pada perasaan. Tengok ke depan dan rancangkan mujahadah yg lebih serius.

    ReplyDelete