Akhawati :)

Akhawati :)
“Siapa yang melepaskan kesusahan seorang mukmin di dunia niscaya Allah akan melepaskan kesusahannya di akhirat. Siapa yang memudahkan orang yang kesusahan, niscaya Allah akan memudahkan (urusannya) di dunia dan di akhirat. Siapa yang menutupi (aib) seorang muslim, nescaya Allah akan menutupi (aibnya) di dunia dan di akhirat. Dan Allah selalu menolong hamba-Nya jika hamba tersebut menolong saudaranya.” (Riwayat Muslim)

Thursday, April 18, 2013

Sungguh Tak Sangka.


Bismillahirahmanirrahim.


Post kali ini khas untuk kamu.Satu-satunya adik perempuan yang teramat lah disayagi.Moga dalam keadaan yang sihat-sihat sentiasa.Baik yang jelas nampak mahupun yang terselindung dibalik hati.Moga kedua2nya sihat sentiasa :)
Rindu kamu.
Sedar tak sedar nak dekat lapan bulan saya disini.Dan ternyata jarak yang jauh merapatkan kita.Sungguh saya bahagia ^_^


A sister is someone with whom you grow up

She is the person with whom you argue and laugh. 
A sister is someone you love. 
She is the person with whom you have many memories. 
A sister is in your family by nature. 
She is your friend by choice. 
You are a sister, and I am glad you are mine.

Sekadar untuk pengetahuan kamu.
Sejujurnya saya sendiri tidak mengerti kenapa tiba2 jari ni jadi rajin untuk menaip.Mungkin kerana rindu.
Mungkin.

Sejujurnya tidak pernah sekalipun saya terfikir awak akan jadi sahabat yang paling dekat dengan saya.Dan ternyata punya adik seperti kamu buat saya mengerti terlalu banyak perkara.


Bila saya sedih kamu menangis.Sungguh tak sangka.Tak sangka sayang kamu sebesar itu.


Dan saya terkelu.Bila abah bagitahu yang kamu akan masukkan duit untuk saya setiap bulan.Dengan gaji yang tak seberapa kamu masih sudi memberi.Ummi ada bagitahu saya,Yang kamu tak boleh dengar kalau saya susah.Sungguh saya terkelu.



Tak sangka insan yang dulu saya rasa begitu jauh.Sebenarnya terlalu hampir.


Untuk kamu adikku sayang,
Moga kamu terus kuat dalam bermujahadah.Teruskan mengejar maghfirahNya.

InsyaAllah saya akan selalu ada untuk kamu.Walau kita tak saling bertemu namun dihati pertemuan itu sentiasa ada.Allah itu selalu ada.


Semoga kasih dan sayang ini mampu dibawa sampai ke syurga :)


Love,

Saya.

No comments:

Post a Comment