Akhawati :)

Akhawati :)
“Siapa yang melepaskan kesusahan seorang mukmin di dunia niscaya Allah akan melepaskan kesusahannya di akhirat. Siapa yang memudahkan orang yang kesusahan, niscaya Allah akan memudahkan (urusannya) di dunia dan di akhirat. Siapa yang menutupi (aib) seorang muslim, nescaya Allah akan menutupi (aibnya) di dunia dan di akhirat. Dan Allah selalu menolong hamba-Nya jika hamba tersebut menolong saudaranya.” (Riwayat Muslim)

Monday, April 2, 2012

Tawaran Ke Mesir :D

Bismillahirahmanirahim.

Assalamualaikum :D





Alhamdulillah hari ni ana dah pun dapat surat tawaran ke Mesir.InsyaAllah dalam bidang Ulum Islamiah di Universiti Al - Azhar. Subhanallah, gembiranya tak terkata. Heehe. Kadang2 kita tak mampu nak fikir hikmah ujian dari Allah.Bila difikirkan kembali waktu ana dapat keputusan spm bulan 3 yang lepas. MashaAllah!! pedih sungguh. Tapi kini Allah ubatinya dengan satu hikmah yang sangat bernilai.

Teringat ana pada Firman Allah s.w.t surah Albaqarah: ayat 216:

Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan), sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang Mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.

Ok.Ayat ni memang tentang perang. Tapi cuba kalau kita kaitkan dengan LIFE kita. Selalu sangat terjadi , perkara yang kita tak suka tu lah sebenarnya yang akan membuatkan kita bahagia :)betulkan?

Jadi buat sahabat yang ana cinta i Fillah :))

Ingat selalu, Langit tidak selalunya cerah. Waktu susah pasti akan tiba. Begitu juga waktu kita berduka, tida duka yang abadi di dunia :) Dunia cuma sementara.




Opick Tiada Duka Yang Abadi


Tiada duka yang abadi didunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani

Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Waktu berputar rebulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Harap ampunkan hamba-Mu ini.

*Sekadar coretan hati serang niqabi.
Wallahualam. :))

4 comments:

  1. Alhamdulillah..
    tahniah buat saudari.
    pernah suatu ketika dahulu saya menyimpan hasrat utk melnjutkn pelajrn ke Mesir namun tidak kesampaian..mgkin rzeki saya bkn di sana krna Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik buat setiap hambaNya..
    Tahniah skali lg saya ucapkan.saya turut tumpg gembira =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.Syukran atas ucapannya :))
      InsyaAllah,apa yang diaturkan olehNya itu yang terbaik :) Moga Allah meredhoi hidup saudari dunia dan akhirat :)

      Delete
  2. Bolehkah ana tahu ape yg kputusn ente smpai ente sedih skali? & melaykkan ente untuk msok ke universiti al-azhar? sungguh, ana juga menyimpn impian untuk ke sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete